Uvedite ova 4 jednostavna koraka za zdraviji i kvalitetniji način života

10.3.2020.

usvajanje navika

Zima nas s lakoćom još uvijek čvrsto drži u svom mračnom stisku, ali što smo više svjesniji i više pripremljeni za proljeće i nove izazove, tim bolje. Svi znamo da prava snaga dolazi iz smirenosti i zato duboko udahnimo, napunimo baterije i posadimo sjeme za nove planove, uvođenje novih navika i nezaboravna iskustva. 
Trenutno, sve što trebamo je zdrava doza vremena. Vrijeme je da se orijentiramo prema vlastitom biću i da misli ispunimo emocijama. Osjetimo život oko sebe, a da pritom ne razmišljamo o problemima i obvezama. Naše najbolje ideje i planovi izviru iz naše podsvijesti, zbog čega su odmori i pogled prema unutra jednako važni kao i produktivan dan ispunjen zadacima. Okrenuti se novom načinu života, u potpunosti, ili djelomično promijeniti dosadašnje navike rezultira povećanjem energije, kreativnosti i općenito boljeg osjećaja življenja. Pokušajte s nama uvesti nove navike, budite konzistentni, pratite rezultate, ne sumnjamo da će biti zadivljujući. 
 
 
Vrijeme je za promjene!
 
 Jeste li već bili u situaciji da želite promijeniti svoj život na bolje, ali uvijek se negdje u putu izgubite i vraćate starim navikama? Bez brige, događa se svima nama. Stvoriti novu rutinu i životni stil nije nimalo jednostavno. Sada kada smo dobro zakoračili u novu godinu i sve novogodišnje odluke su već ‘pale u vodu’, uzmite planer i krenite stvarati svoju idealnu rutinu. Prema britanskom istraživanju, rezultati su pokazali da je potrebno između 18 i 254 dana učestalog ponavljanja radnje kako bi ona postala navika. Prosječno je potrebno 66 dana kako bi neka radnja postala dio našeg svakodnevnog života. U stvaranju navike, ključna je konzistencija, ali i motivacija za promjenom. Za početak, pronađite motivaciju. Što vas motivira na novi način života? Osjećaj energičnosti, zadovoljstva, boljeg općeg stanja organizma, ili nešto treće? Pronađite motivaciju i usvajanje navika postati će puno lakše. Najbitnije od svega je ipak, da uživate u cijelom procesu.   
 
Započnite malim koracima. Odredite si 30 dana zdravih navika. Pripazite da vam novi ciljevi imaju mjerljive i dostižne rezultate. Na primjer, ako si odredite za cilj da se želite zdravije hraniti, vrlo je vjerojatno da taj cilj nećete ostvariti. Međutim, ako odlučite unositi do 2.000 kalorija dnevno, smanjiti udio masti i ugljikohidrata, već je vjerojatnije ostvarenje cilja i stvaranja navike. Kada znate čemu težite, lakše će biti ciljeve pretvoriti u stvarnost.
 
 vrijeme je za promjene
 
  1.    Doručak je neizostavan obrok u danu 
 
Ako već nemate doručak u svojoj rutini, svakako ga uvrstite. Znanstvenici se dogovaraju je li doručak zapravo najvažniji obrok u danu ili nije, svakako, ne bismo ga trebali preskakati. Ujutro je važno tijelo opskrbiti energijom i nutrijentima kako bi pravilno funkcioniralo tokom dana. Međutim, ako ne osjećate glad čim ste otvorili oči, nemojte se odmah tjerati na doručak. Slobodno ga možete odgoditi i za kasnije. Također je važno i koje namirnice birate.
Donosimo nekoliko prijedloga za zdravi i ukusni doručak.

  •  Jaja i/ili avokado
Poznata izreka: „svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje" zapravo nije mit. Najzdraviji izbor namirnice za doručak su upravo jaja. Razlog tome je što su puna hranjivih svojstava, štite srce i krvne žile, sadrže dovoljno kalorija, dobrih masti i proteina da biste se osjećali siti duže vremena. Ukoliko ste vegan ili jednostavno ne konzumirate jaja, odlična zamjena je avokado. Bogat je zdravim mastima, vitaminom E, folnom kiselinom, antioksidantima i proteinima. Avokado možete kombinirati s raznim jelima, ali i kao samostalni namaz na kruhu s malo soli i papra. 
 
  • Zobena kaša
Ako ste tip osobe koja ujutro voli pojesti nešto slatko, predlažemo zobenu kašu s ekološkim voćnim namazom bogatim komadićima voća. FiordiFrutta marmelade sadrže 1,5kg voća po jednoj staklenci. Osim što daje izvrstan okus ekološkog voća, bogata je vlaknima i lako probavljiva. Zobena kaša i pahuljice od cjelovitog zrna zaista su zdrav i izvrstan izbor za doručak. Njihova tajna je u tome što se polako razgrađuju pa vas drže sitima duže vremena, barem dok ne dođe vrijeme za ručak. Osim sitosti, ove namirnice imaju još jednu prednosti, a to je da štite želudac od kiseline. Prilikom odabira kaše i pahuljica pazite da uvijek odaberete prirodne, od cjelovitog zrna, koje sadrže malo ili nimalo šećera.  
 
  • Orašasti plodovi
Ako ujutro ipak nemate previše vremena za pripremu doručka, šaka orašastih plodova isto je dobro rješenje za zdravi doručak. Oni su također bogati zdravim mastima, proteinima i ne stvaraju težinu u želucu. Energetska pločica koja sadrži bademe, indijski oraščić i datulje je Rawbite. Idealan izbor za zdravi doručak kada nemate puno vremena. Osim što daje puno energije i dugo vas drži sitim, također je i bez dodatnog šećera te lako probavljiva zbog čega ne pada teško na želudac. Svoju dozu energije možete pronaći u osam različitih okusa u našem web shopu.
 
 
Rawbite pločice
 
  2.   Vratite se prirodi 
 
Osim doručka, ujutro je važno povećati razinu energije i koncentraciju te zaštiti organizam od virusa i bakterija. Predlažemo prirodni dodatak prehrani. Svako jutro, jedna žlica sirupa (ili dvije tablete) štiti vaš imunitet. Važno je napomenuti kako se dodaci prehrani ne bi trebali konzumirati samo tijekom sezone gripe i prehlade, već svakodnevno kako bi se ojačao organizam i izgradio imunitet. U svoju rutinu uvrstite Strath, 100% prirodan dodatak prehrani u kojem nalazimo čak 61 metabolički aktivnu tvar, prisutne u biološkoj ravnoteži koje opskrbljuju organizam na prirodan način. Svakodnevnom konzumacijom poboljšajte koncentraciju, povećajte razinu energije, nadomjestite sve potrebne nutrijente koje niste unijeli putem hrane i štitite se od virusa. Strath se temelji na kvascu i preko 50 vrsta ljekovitog bilja čiji se proces fermentacije naziva plazmoliza. U konačnici dobijemo plazmolizirani biljni kvasac, složenog naziva ali jednostavnog sastava, jedinstvenog na tržištu. Ukoliko želite više pročitati o samom proizvodu, kliknite ovdje.

 
 Strath
 
  3.   Pola sata dnevno tjelesne aktivnosti
 
Tjelesna aktivnost vrlo je važna u održavanju zdravog načina života. Zašto biste baš vježbanje trebali uvrstiti u svoju rutinu? Ponajviše zbog poboljšanja zdravstvenog stanja tijela, ali i uma. Lagana šetnja prirodom dnevno može povećati razinu energije, ali i učinkovitost. Ukoliko se vaš radni dan uglavnom sastoji od sjedenja za računalom, pažljivo razmotrite tjelesnu aktivnost kao dio svoje svakodnevne rutine. Započnite malim koracima kako ne biste izgubili volju, a ujedno stvorili konzistentnost. Odvojite pola sata dnevno za šetnju, trčanje, boks, vježbe u teretani ili bilo koju drugu vrstu aktivnosti koja će vas motivirati da ne odustanete, sve dok vam aktivnost ne postane dijelom rutine bez koje ne možete zamisliti dan. Ukoliko vam je teško motivirati se, zamolite partnera, prijatelja ili kolegu da vježba s vama. Na taj način, ne samo što sebi stvarate rutinu, već potičete i druge na dobre promjene. 

 šetnja
 
  4.   Ne zaboravite na važnost hidracije
 
Mnogo ljudi svakodnevno ne unosi dovoljne količine tekućine. Kako voda čini 60% ljudskog organizma, ključno je unositi dovoljne količine tekućine. Organizam treba održati u ravnoteži – ne treba piti ni previše ni premalo. Istraživanja kažu da prosječna osoba treba 1,5 litru tekućine dnevno, postepenim unosom u organizam. Ljudsko tijelo ovisi o vodi kako bi funkcioniralo, pa je redovit unos tekućine važan za očuvanje zdravlja i održavanje funkcije svakog sustava u tijelu, uključujući srce, mozak i mišiće.
 
Ako vam je teško pratiti unos tekućine ili zaboravite piti, evo nekoliko savjeta kako da vam unos tekućine postane rutina:
  • uvijek nosite bocu vode sa sobom; kako biste uštedjeli i očuvali okoliš, nosite sa sobom bocu za višekratnu uporabu (npr. od stakla) i napunite je vodom iz slavine
  • obavezno unosite tekućinu prije, tijekom i nakon vježbanja        
  • ukoliko ne volite običnu vodu, uvrstite kokosovu vodu, neizmjerno zdravu za cijeli organizam        
  • kada osjetite glad, popijte vode; žeđ se često poistovjećuje s osjećajem gladi, no prava glad ne može se utoliti s vodom. Ako nakon što ste popili vodu više niste gladni, zapravo niste niti bili gladni. Unos tekućine također može pridonijeti zdravom gubitku težine        
  • ako imate problema s redovnim unosom tekućine, pokušajte izraditi plan; na primjer, popijte čašu vode kada se probudite, za vrijeme obroka, ili kada idete spavati. Ili, popijte malu čašu vode na svaki puni sat. Još jedan način kako se prisjetiti da treba piti su razne besplatne aplikacije koje se nude na vašem mobilnom uređaju - kao na primjer: Drink Water Reminder, Water Drink Reminder, Water Balance i mnoge druge aplikacije.
 
Sve ove savjete i prijedloge korisno je uvrstiti u svoju svakodnevnu rutinu, ne samo zbog fizičkog zdravlja, nego i veće razine energije, produktivnosti i općenitog stanja življenja. Ukoliko vam fali izazova, novih i svježih ideja o promjeni svog životnog stila, uvrstite ove navike u svoj svakidašnji život i gledajte kako se on mijenja na bolje. Za jednostavniju primjenu i motivaciju za stvaranje rutine, izradili smo pratitelj za stvaranje navika. Besplatno preuzmite fotografiju ovdje i svaki dan označite koju ste aktivnost taj dan proveli. Nakon ispunjenog tjedna, ponovno preuzmite fotografiju i ispunjujte iz početka. Možete ga objaviti i na svojim društvenim mrežama kako biste i druge podsjetili na važnost svakodnevnih zdravih navika. Sebi stvarate rutinu, a ujedno motivirate i druge na zdrave životne promjene.
 

template za promjene
 

Gluten free PIZZA

Gluten free PIZZA

Pizza je većini jedan od najomiljenijih obroka. Međutim, kada se radi o bezglutenskoj prehrani, jedan od većih problema je pronaći pravo bezglutensko brašno za pizzu.  U pripremi ovog recepta pomo
Kako smo obilježili mjesec celijakije?

Kako smo obilježili mjesec celijakije?

Svibanj je mjesec svjesnosti o celijakiji, a mi smo se ovoga puta odlučili posvetiti isključivo ovoj bolesti i cijeli mjesec obiljež
ISPECI PA BAKI RECI - Facebook live event

ISPECI PA BAKI RECI - Facebook live event

"Ispeci pa baki reci" prvi je naš Facebook live event osmišljen povodom obilježavanja Međunarodnog dana celijakije. Plan i program cijelog eventa realiziran je u suradnji sa studenticama Ekonomskog fakult

This page uses cookies to improve user experience. "I agree" to continue using the web site. Cookies settings can be configured in your web browser. For more information, see here. I agree