Pucanje balona: kako je konvencionalna žvakaća guma izgubila popularnost

25.8.2022.

Generacija Z ne vidi privlačnost žvakanja plastike
Desetljećima je žvakaća guma bila sinonim za mladenački otpor, dajući osobi koja žvače auru odvažnosti i hrabrosti. Rock zvijezde su žvakale žvakaće gume na pozornici, likovi u tinejdžerskim filmovima također i žvakaća je jednostavno postala trend. U filmu "Grease" iz 1978. godine glumačka postava je navodno potrošila čak 100.000 komada žvakaćih guma na setu.

No sada je balon puknuo. Žvakaće gume imale su razdoblje loše prodaje tijekom pandemije: s ustima koja su prekrivena maskama, odgođenim koncertima, druženjima i otkazanim raznim drugim događajima - prodaja žvakaćih guma pala je za 14% diljem svijeta u 2020. godini u odnosu na prethodnu godinu. No, prodaja je bila u padu čak i prije nego što se pojavio covid, a pandemija je onda samo produbila krizu. Što se dogodilo?
Žvakanje ima dugu povijest. Stari Grci žvakali su koru. Maje i Asteci stoljećima su žvakali chicle, smolu stabla sapodile koja je u New York stigla u 19. stoljeću, a upravo su Amerikanci bili ti koji su pronašli način da prodaju ljepljivu tvar za žvakanje. Lokalni poduzetnici guma počeli su joj dodavati različite okuse, koristeći chicle kao bazu. U 1950-ima proizvođači su chicle zamijenili sintetičkom gumom i plastikom, koje su bile jeftinije sirovine. 

Malo je proizvoda besmislenih kao žvakaća guma, pa su trgovci morali postati kreativni. Kao što je William Wrigley junior, osnivač istoimene marke žvakaćih guma istaknuo: "Svatko može napraviti žvakaću gumu. Problem ju je prodati.”

Ali pravi uspjeh žvakaće gume bio je kada je žvakanje postalo izazov autoritetu. Žvakanje je bio suptilan način potkopavanja starijih: mladim ženama je rečeno da žvakaća guma nije nalik damama; žvakanje u školi postalo je simbolom otpora sustavu. 
Do 1940-ih holivudske zvijezde popularizirali su žvakaće gume diljem svijeta. Mladi u ratnoj Britaniji kopirali su žvakanje američkih tinejdžera, nadajući se da će oponašati njihov bahat i bezbrižan stav. Pop kultura, uključujući zvijezde na ekranu 1970-ih, učvrstila je tu sliku. Slavne osobe s ponosom su žvakale žvakaće gume, a 2004. godine žvakaća guma koju je ispljunula Britney Spears prodana je na aukciji na eBayu za čak 14.000 dolara.

Prodaja žvakaćih guma počela je padati i taj se trend nastavio. Neki smatraju da su za to odgovorni pametni telefoni: ljudi su imali nešto drugo što ih je ometalo na blagajni u supermarketu (mnogi ljudi kupuju žvakaće gume impulzivno). Porast internetske kupovine također je bio jedan od faktora.

Rokeri, trash i pop kultura koju su utjelovili buntovni žvakači, ustupila je mjesto trendu zdrave prehrane i organske hrane. U doba kada je veganstvo u porastu, a održivost postala prodajna točka, plastična žvakaća guma djelovala je kontradiktorno. Žvakanje plastike jednostavno se ne sviđa mladima koji su sada osvješteniji nego ikada prije i pomno ispituju sve sastojke proizvoda koje konzumiraju. Nekada je bilo cool ne mariti, a sada je u potpunosti suprotno.

Konvencionalne žvakaće gume na bazi plastike (i da, iste one plastike koja se nalazi u automobilskim gumama i plastičnim vrećicama) suočavaju se s konkurencijom novih ekološki prihvatljivih alternativa bez plastike. True Gum je brend žvakaćih guma koje su pokrenuli milenijalci, a vraćaju se korijenima žvakanja: ključni sastojak ovih novih proizvoda je chicle koji je već spomenut na početku priče. Iz žvakaće su uklonili sve sintetičke sastojke i zamijenili ih biljnim sokom stabla Sapote. Sok se sakuplja koristeći se tehnikom naučenom od Chicleros stanovništva, starom preko stotinu godina. Proces ne zahtijeva sječu stabala, stoga ovakva žvakaća guma predstavlja održivi sastojak, pogodan i za okoliš. Pomaže u očuvanju šume, istovremeno podržavajući lokalne zajednice i zemljoradnike.  Upotreba soka sa drveća također nudi prirodnu i biljnu alternativu dosadašnjim plastičnim podlogama za proizvodnju žvakaćih guma.

Upoznajte sve okuse
True Gum žvakaće gume dostupne su u šest inovativnih okusa.
  • Menta & matcha - Osvježavajući okus mente kao vječni klasik ispunit će Vaše nepce rapsodijom okusa, a Vi ćete se osjećati ispunjeno jer ste učinili nešto dobro za prirodu.-
  • Slatki korijen & eukaliptus - Zdrava varijanta, karakterističnog okusa koja će osvojiti svakoga tko ju isproba.
  • Đumbir & kurkuma - Kurkuma koju prati glas jedne od najljekovitijih biljaka na svijetu, u kombinaciji sa đumbirom,čini savršeni spoj zdravih sastojaka i odličnog okusa.
  • Malina & vanilija - Slatkasti okus maline & vanilije biti će posebno ukusan onim najmlađima, kao i svima koji ne žele izgubiti dijete u sebi.
  • Limun – Slatka i pomalo kiselkasta žvakaća guma bez plastike koja pruža instant osvježenje u vrućim ljetnim danima.
  • Jaka menta - Ledeno hladna, osvježavajuća i izvrsnog okusa.

True Gum žvakaće gume bez plastike dostupne su u svim DM prodavaonicama ali i na all-natural.hr, isprobajte ih i vi, jer promjena kreće od svakog pojedinca!

Zašto odabrati ekološku hranu?

Zašto odabrati ekološku hranu?

Svakodnevno povećanje svijesti o važnosti zdravlja i okoliša doprinosi rastućoj popularnosti ekološke hrane. Ljudi su postali sve osviješteniji o važnosti kvalitete hrane koju konzumiraju i njenom utjecaju na njihovo zdravlje, ali i na okoliš u kojem žive. Stoga, sve veći broj ljudi sada biraju ekol
Ovog proljeća isprobajte Shinrin Yoku – šumsku kupku

Ovog proljeća isprobajte Shinrin Yoku – šumsku kupku

U današnjem svijetu koji obiluje stresom i brzim ritmom života, japanska praksa Shinrin-Yoku, poznata kao "šumska kupka", nudi osvježavajuću perspektivu. Ova praksa potiče ljude da se povežu s prirodom na dubokoj razini, koristeći sva svoja osjetila kako bi potpuno doživjeli okolinu. U ovom tekstu i
Lokalna superhrana – 5 najzdravijih namirnica s našeg područja

Lokalna superhrana – 5 najzdravijih namirnica s našeg područja

U današnjem svijetu, dok se fokus često stavlja na globalne trendove u prehrani, lako je zaboraviti bogatstvo zdravih i hranjivih namirnica koje rastu upravo u našem okruženju. Dok chia sjemenke i razne alge dominiraju naslovima kao superhrana, naše lokalne namirnice često ostaju nepravedno zanemare

This website uses cookies to provide a better user experience and functionality. Find out more