True Gum dobio je certifikat „B Corp“ – što to zapravo znači?

17.11.2023.

Tržište se mijenja: sve je veća potražnja za ekološki prihvatljivim proizvodima, od tvrtki i proizvođača se traži transparentnost i poštenje, a zdraviji izbori na vrhu su liste prioriteta sve većeg broja potrošača diljem svijeta. Proizvodnja i prodaja proizvoda na način da se proizvede čim više s upotrebom čim manje resurasa više nije u glavnom fokusu, već su ih prestigli briga o okolišu, kvaliteta radnih odnosa i kvaliteta proizvedenog proizvoda.
Upravo to imamo na umu kada Vam predstavljamo naše proizvode, a True Gum je (prema našem mišljenju) tvrtka koja zadovoljava sve te uvjete. I sada je za to dobivena i potvrda, a to je B Corp certifikat!
Što je B Corp certifikat?
Navedeni certifikat izdaje besprofitna udruga pod nazivom „B Lab", čiji je jedini cilj pronalaziti tvrtke koje se pokažu kao pozitivne za sve ljude, zajednice i planet.
Dio smo međunarodne mreže koja mijenja ekonomske sustave putem standarda, politika, alata i programa za poslovanje te certificira tvrtke — poznate kao B Corps — koje su naši ambasadori."

B Lab osnovan je 2006.godine s ciljem transformacije svjetske ekonomije na način da u korist svim ljudima i planeti. Misao vodilja koja je dovela do osnivanja organizacije bila je: drugačija vrsta ekonomije nije samo moguća, nego je i neophodna – i takvo poslovanje može voditi put prema novom modelu koji je okrenut svim sudionicima. 2013. godine osnovali su prvo sjedište u Europi, što je značilo širenje pokreta i na ostatak svijeta.
Naša je globalna vizija stvaranje uključivog, pravednog i regenerativnog ekonomskog sustava za sve ljude i planet."
Koje tvrtke mogu dobiti ovaj certifikat?
Diljem svijeta certificirano je 7.630 tvrtki, kroz 161 industriju, a sve imaju 1 cilj: stvaranje boljeg ekonomskog sustava za svih. Kako bi se osigurala vjerodostojnost certificiranih tvrtki, njihovo se poslovanje ponovno procjenjuje svake 3 godine.
Unatoč velikom broju certificiranih tvrtki, uvjeti za dobivanje certifikata nisu lako ispunjivi, posebice za tvrtke orijentirane samo prema profitu. B Impact procjenjuje prakse i rezultate tvrtke u pet kategorija: rukovodstvo te odnos prema zaposlenicima, zajednici, okolišu i potrošačima.
  • RUKOVODSTVO – Tvrtka ima jasnu misiju s fokusom na etiku, odgovornost i transparentnost. Svoje ciljeve postižu kroz angažman zaposlenika i zajednice te dozvoljen pristup financijskim informacijama. 
  • ZAPOSLENICI - Pothvati tvrtke za stvaranje pozitivnog utjecaja na radnu snagu. Uzimanje u obzir zdravlja radnika, beneficija, mogućnosti obuke kao i procjena komunikacije na radnom mjestu, fleksibilnost posla i cjelokupni radni uvjeti.
  • ZAJEDNICA – Na koji način (ili načine) poslovanje doprinosi ekonomskom i društvenom blagostanju zajednice.
  • OKOLIŠ – Na koje načine i u kojoj mjeri tvrtka prioritizira smanjiti negativan učinak na okoliš i uzima u obzir svoj utjecaj na vodu, zrak, klimu, zemlju i bioraznolikost. Na prvom je mjestu težnja za stvaranjem regenrativnog okruženja, a u obzir se uzimaju svi aspekti poslovanja – od prikupljanja resursa do pakiranja. 
  • POTROŠAČI – Na koje načine tvrtka podiže vrijednost i kvalitetu života potrošača te kako proizvod ili usluga podupire opće dobro.
Povijest žvakanja i žvakaćih guma
True Gum je prepoznao problem o kojemu malo tko razmišlja, a još manji broj ljudi je ove činjenice zapravo i svjestan: prisutnost plastike u konvencionalnim žvakaćim gumama.
Žvakaće gume ljudi koriste već stoljećima, a prisutne su bile u mnogim drevnim kulturama diljem svijeta. Prije 9.000 godina, postoje indikacije da su neki ljudi s područja sjeverne Europe žvakali katran od kore breze. Možda samo iz užitka, a možda i u medicinske svrhe poput olakšavanja zubobolje.
U Americi, drevni Maje su u slične svrhe koristili tvar nazvanu chicle, dobivenu iz sapodilla stabla. Antropološka istraživanja nalažu kako je služila kao sredstvo za utaživanje žeđi ili suzbijanje gladi. Azteci su također koristili chicle i čak imali pravila o njegovoj društvenoj prihvatljivosti. Samo su djeca i neudane žene smjele javno žvakati chicle. Udane žene i udovice smjele su ga žvakati privatno kako bi osvježile dah, dok su muškarci to mogli činiti u samo tajnosti kako bi očistili zube.
Zašto True Gum?
Dakle, žvakanje nečega kao što je žvakaća guma prije je služilo za osvježivanje daha i čišćenje usne šupljine, a  koristile su se samo prirodne tvari koje ni na koji način nisu bile štetne za ljudsko zdravlje. Moderna žvakaća guma zanemarila je pravu vrijednost i cilj žvakanja, te su originalne vrijednosti žvakaće gume zamijenjene dugotrajnošću, intenzivnim okusom i masovnom proizvodnjom koja narušava kvalitetu proizvoda. Tu je u priču ušla i plastika kao glavni sastojak žvakaćih guma, jer doprinosi njihovoj dugotrajnosti.
True Gum vraća žvakaću gumu njenim korijenima: 
  • koriste se samo prirodni sastojci koji ne narušavaju zdravlje usne šupljine i cjelokupnog organizma
  • proizvodi ne sadrže dodani šećer, plastiku i palmino ulje – što ih ujedno čini jedinim žvakaćim gumama na svijetu koje ne sadrže palmino ulje
  • ne štete okolišu, jer su i žvakaće gume i pakiranje biorazgradivi
  • proizvodnja se odvija u maloj tvornici u Kopenhagenu i na ekološki prihvatljiv način
 
Naša je misija uvijek bila pružiti vam kvalitetne i ekološki prihvatljive proizvode, koji podižu kvalitetu života, a bez narušavanja užitka. True Gum brend je koji ponosno zastupamo, čijim podržavanjem sudjelujete u stvaranju boljeg sutra. 
Žvakaće gume ovime postaju puno više od čistog užitka: one postaju testament za pokret koji nastoji stvoriti svijet bez plastike, umjetnih sastojaka i štetnog utjecaja na okoliš.
Mi moramo biti promjena koju tražimo u svijetu."
           - B Lab EU

Izvori:
https://bcorporation.eu/what-is-a-b-corp/what-does-b-corp-certification-mean/#:~:text=Certified%20B%20Corporations%2C%20or%20B,performance%2C%20transparency%2C%20and%20accountability.
https://www.bcorporation.net/en-us/certification/
https://www.investopedia.com/b-corp-7488828
https://www.cultivatingcapital.com/b-corporation/
https://bcorporation.eu/about/about-b-lab-europe/
https://www.history.com/news/chew-on-this-the-history-of-gum
https://truegum.com/da-dk/pages/about-true-gum

Eko-prijateljski DIY projekti za dom: Kako napraviti vlastitu kozmetiku

Eko-prijateljski DIY projekti za dom: Kako napraviti vlastitu kozmetiku

U današnjem svijetu gdje su sastojci često teški za izgovoriti, a kemijski dodaci neizbježni, sve se više okrećemo prirodnim rješenjima za njegu kože. Izrada vlastite kozmetike postaje sve češća i zagovaranija opcija, ponajviše zato jer nam omogućuje kontrolu nad onim što stavljamo na našu kožu. U o
Zašto odabrati ekološku hranu?

Zašto odabrati ekološku hranu?

Svakodnevno povećanje svijesti o važnosti zdravlja i okoliša doprinosi rastućoj popularnosti ekološke hrane. Ljudi su postali sve osviješteniji o važnosti kvalitete hrane koju konzumiraju i njenom utjecaju na njihovo zdravlje, ali i na okoliš u kojem žive. Stoga, sve veći broj ljudi sada biraju ekol
Ovog proljeća isprobajte Shinrin Yoku – šumsku kupku

Ovog proljeća isprobajte Shinrin Yoku – šumsku kupku

U današnjem svijetu koji obiluje stresom i brzim ritmom života, japanska praksa Shinrin-Yoku, poznata kao "šumska kupka", nudi osvježavajuću perspektivu. Ova praksa potiče ljude da se povežu s prirodom na dubokoj razini, koristeći sva svoja osjetila kako bi potpuno doživjeli okolinu. U ovom tekstu i

This website uses cookies to provide a better user experience and functionality. Find out more