Utoplite dušu i tijelo – 3 najbolje jesenske juhe

27.9.2023.

Zašto Jesenske Juhe Griju Dušu i Tijelo
Jesen je vrijeme kada se prirodno okrećemo toplim, hranjivim i sezonskim obrocima, koji nas griju i pružaju utjehu. Sezona je bundeva i kupusnjača, a jedan od najpoznaitjih načina pripreme bundeve (i ostalih tikvi) je u obliku guste juhe!
Guste juhe zaista griju dušu i tijelo, a razloga tome ima više: osim što su ukusne, jesenske juhe bogate su nutrijentima, lako su probavljive, ali imaju i brojne druge dobrobiti za naše zdravlje. Evo nekoliko razloga zašto biste trebali uključiti više juha u svoju prehranu tijekom hladnih mjeseci:

Bogatstvo minerala i vlakana
Jesen je sezona obilja raznog povrća poput bundeve, koromača, tikvi, brokule, kelja i voća poput jabuki i kruški. Navedeno povrće izvrstan je izvor minerala poput željeza, kalcija i magnezija, te vlakana koja potiču zdravu probavu.
Osim povrća, u neke se slatko-slane juhe nerijetko uključuju gljive ili čak i kruške (npr. u kombinaciji s komoračem) koje nadopunjavaju vitaminski profil jesenskih juhi. Ukoliko u njih dodate sjemenke (npr. bučine ili konopljine), nadopunjujete juhu mineralima koji dokazano jačaju imunitet (cink), ali i proteinima. 
'Griju' organizam
Guste juhe pružaju osjećaj topline i ugode koji nas grije i opušta tijekom hladnih dana. Topla juha može poslužiti kao zagrljaj iznutra jer, osim što su zaista tople, one naš organizam njeguju iznutra i time nama postaju vrijedan izvor stabilne energije i dobrog osjećaja.
Nutritivna Vrijednost
Juhe su izvrsno sredstvo za unos raznovrsnih nutrijenata u organizam, a sve u jednom obroku. Povrće u juhama možete kombinirati kako god želite, a ono jesensko bogato je vitaminima C, A i K, te antioksidansima koji jačaju imunološki sustav i pomažu tijelu da se bori protiv prehlada i bolesti.
Osim povrća, u jesenske juhe dobro su došle i razne sjemenke, žitarice (heljda koja grije organizam, crvena riža, ječam) i mahunarke (slanutak, soja, grah, leća) koje će ju učiniti zasitnijom i bogatijom nutrijentima. Time one bez problema mogu postati cjelovit obrok!
Bogatstvo i moć začina
Začini poput đumbira, češnjaka, svježeg lista komorača i kurkume često se koriste u jesenskim juhama. Ovi začini ne samo da podiži okus i čine ga zanimljivijim, već imaju i blagotvoran utjecaj na zdravlje. Đumbir, na primjer, poznat je po svojim protuupalnim svojstvima, ali i tome da grije organizam. Češnjak je u narodu poznat kao 'prirodni antibiotik', dok kurkuma, kim i chilly dokazano griju organizam i jačaju imunitet.
Uključivanjem raznolikih začina i sastojaka u svoje juhe možete dodati dubinu okusa i podići funkcionalnost vašeg obroka. Donosimo 3 recepta za jesenske juhe koje zadovoljavaju sve ranije navedene kriterije:
Gusta juha od poriluka i krumpira
U loncu izdinstajte poriluk na soli i maslinovom ulju, te zatim dodajte krumpir narezan na kockice. Kuhajte dok se krumpir ne skuha (skoro da se raspada). Na kraju umiješajte slanutak iz konzerve, i kratko izmiksajte štapnim mikserom (ovisno o tome kakvu konzistenciju želite). Od začina možete dodati još papar, svježi komorač i češnjak.
Povrtni 'minestrone'
Svi ste sigurno čuli za minestrone juhu, a mi ju radimo na sljedeći način: kuhamo zajedno mrkvu, krumpir, celer (stabiljkax), malo cikle i crvenu rižu, a na kraju dodajemo zasebno skuhan i procijeđen crni grah. Od začina dodajte sol, papar, suhi peršin i malo češnjaka u prahu.
Paprena juha od mrkve
Naš najdraži recept za jesensku juhu je upravo ovaj, a ukoliko vas je ime zaintrigiralo – kliknite ovdje za potpuni recept! Ne brinite, iako u imenu kaže da je juha paprena, papar nije razlog zbog kojega je dobila to ime.
 
Izvori:
https://finirecepti.net.hr/priprema/gusta-juha-od-krumpira-spinata-i-slanutka/
https://zena.net.hr/bolja-ja/zdravlje/jesenske-namirnice-za-jacanje-imuniteta-d0eecc86-22a0-11ec-9750-2241783a3ecc
https://www.mnovine.hr/lifestyle/zdravlje/juha-bundeve-kraljica-zdrave-jesenske-prehrane/
https://www.naturala.hr/3-bas-jesenske-juhe-koje-griju-dusu-i-tijelo/
https://zivim.gloria.hr/zivim/ucim/100-posto-prirodno-ljekovito-bilje-i-najbolje-namirnice-za-zdravu-jesen-15110088

Osvježavajući ljetni recepti: Ovog ljeta prioritizirajte zdravu hranu!

Osvježavajući ljetni recepti: Ovog ljeta prioritizirajte zdravu hranu!

Ljetni smoothieji i salatepružaju nam osvježenje tijekom ovih toplih dana, a ujedno su i bogati esencijalnim nutrijentima koji pomažu u održavanju optimalnog zdravlja i energije. Vlakna, vitamin i minerali ono su što će vam ovog ljeta olakšati podnošenje vrućina i pomoći ojačati imunitet. Pripremite
Kako se zaštititi od sunca na prirodan i ekološki prihvatljiv način

Kako se zaštititi od sunca na prirodan i ekološki prihvatljiv način

Ljeto je, barem za većinu, vrijeme uživanja i opuštanja te vrijeme kada odlazimo na zasluženi godišnji. Ipak, u svom tom uživanju ne smijemo zaboraviti na važnost ispravne zaštite i njege kože. Korištenje prirodnih i ekološki prihvatljivih metoda i proizvoda ne samo da čuva naše zdravlje već i dopri
Ljetna veganska proteinska prehrana

Ljetna veganska proteinska prehrana

Jedno od čestih pitanja koje se postavlja kod veganske prehrane jest kako osigurati dovoljan unos proteina. Ukoliko ste se ikada pitali isto pitanje, smatrali kako veganska prehrana ne može pružiti dovoljno proteina ili čak bili znatiželjni u vezi hrane koju vegani ljetu – trenutna sezona i današnji

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više