4 navike kojima možete zamijeniti jutarnju kavu

2.5.2023.

Bilo da ste jutarnja ili noćna osoba, prije posla ili tijekom radnom vremena većina nas iskusi nagli pad energije i potrebu za 'razbuđivanjem'. U tim trenutcima većina će posegnuti za kavom, što će kratkotrajno zaista pokazati rezultate, ali već nakon 30 minuta do sat vremena osjetiti ćemo jednak ili još intenzivniji pad energije.
Kako bi izbjegli osjećaj umora i tromosti tijekom dana, važno je tijelu odmah po buđenju dati energiju na pravi način. Danas smo istražili 4 načina na koja si možete osigurati zdravo jutarnje razbuđivanje, koje tokom dana neće izazvati pad energije već će ona biti dugoročna i stabilna:
  • Topla limunada ili zeleni čaj
Ukoliko ste onaj tip ljudi kojima samo voda ujutro nije dovoljna, kavu možete zamijeniti čašom tople limunade ili zelenog čaja. Zadnjih se godina napitak od mlake vode sa svježe iscijeđenim sokom od limuna sve češće spominje kao odličan način za detoks i čišćenje organizma. O čemu je zapravo riječ?
Limun je (kao što već svi znamo) prepun vitamina C koji je antioksidans i time jača imunitet, a osim toga još je odličan saveznik u čišćenju organizma (potiče jetru na izbacivanje toksina). Mlaka voda s limunom još može pomoći poboljšati probavu, jer se pije na prazan želudac te tako balansira kiselost organizma i može pomoći kod problema s nadutosti ili zatvorom. Isto tako, pošto potiče izbacivanje toksina, može posljedično uzrokovati i čišćenje kože, ponajviše kože lica koja je osjetljiva na vanjske utjecaje, ali i odražava stanje našeg probavnog sustava.
  • Jutarnje vježbe disanja
Ovo je zapravo jedna vrsta meditacije kojom ćemo odmah nakon buđenja vježbati zahvalnost i prisutnost, a dati će nam i velike količine pozitivne energije. Ovakav način započinjanja dana zove se pranayama.
Pranayama se odnosi na sve jutarnje vježbe disanja, bilo da su namijenjene opuštanju ili energiziranju. Dobrobiti kratke jutarnje meditacije disanjem (5-10 minuta) su mnogobrojne: pluća nam se odmah ujutro napune svježim kisikom i izbacujemo 'ostatke' jučerašnjeg dana, čime nam se čiste i tijelo i um. Nadalje, ovom se praksom vježba prisutnost ('mindfulness'). Iako je disanje proces koji se većinu našeg života odvija automatski, primjenom vježbi disanja gdje mi kontroliramo svoj dah dovodimo se u stanje da smo potpuno prisutni i prizemljeni u tom trenutku. Započinjanje dana na taj način napuniti će nas pozitivnom energijom i umiriti nemiran um, te ćemo s lakoćom moći savladati sve izazove koje nam dan nosi.
  • Istezanje ili lakša tjelovježba
Iako se ujutro možda teško 'natjerati' na fizičku aktivnost poput treninga, provedene su mnoge studije koje pokazuju kako bi upravo na taj način trebali započeti dan. Naime, jutarnja tjelovježba ili fizička aktivnost u trajanju od barem 20 minuta razbuditi će um i tijelo duplo više negoli šalica kave. Razloga za to je više:
- Jutarnji trening potiče bolju cirkulaciju, čime nam stimulira mozak i raznosi energiju i kisik po cijelom tijelu. Isto tako, može pomoći smanjiti visok krvni tlak i razinu šećera u krvi.
- Istezanje ujutro potiče bolju regeneraciju mišića i može pomoći i sa problemima poput bolova u leđima ili trnaca u nogama koje znamo osjetiti kada dugo sjedimo (npr. ako radite u uredu ili za kompjuterom).
- Tijelu treba više energije da se pokrene ukoliko treniramo ujutro, te time potiče bolji rad cjelokupnog organizma, poboljšava probavu i daje nam dugoročnu energiju.
- Jutarnji trening napuniti će nas pozitivom za cijeli dan, a kada navečer dođemo doma spavati ćemo bolje nego ikad. Trening navečer razbuđuje um te tako ponekad može uzrokovati probleme sa spavanjem.
- Jutarnji trening ima nevjerojatne utjecaje i na psihičko zdravlje: sama činjenica da smo se ustali ujutro i odradili trening ili neku drugu fizičku aktivnost daje nam osjećaj uspjeha i zadovoljstva, a dokazano je kako jutarnji treninzi mogu pomoći i kod ublažavanja simptoma tjeskobe i depresije.
  • Hladan tuš
Znamo da se na prvi čini neobično i neugodno, ali hladan tuš zaista može napraviti čuda za naše psihičko i fizičko stanje. Benefiti hladnog tuša na tijelo su mnogi, a nabrojati ćemo samo neke i najvažnije:
- Hladna voda za naš je organizam mini-stresor te zato potiče cirkulaciju, oslobađanje hormona i puni nas energijom. Isto tako djeluje i na naš imunitet, koji se posljedično jača.
- Hladna voda sužava krvne žile i tako krv brže njima kola. To je još jedan način na koji hladan tuš poboljšava našu cirkulaciju i protok kisika po cijelom tijelu.
- Zbog hladne vode naše se disanje produbljuje i samim time nam se pluća više pune kisikom, a kisik nam (zbog brze cirkulacije) pruža velike količine energije.
- Zbog svega navedenoga naš se metabolizam ubrzava te će nam posljedično koža biti čišća, kosa sjajnija i probava kvalitetnija. Isto će djelovati i na naš san, koji će postati znatno kvalitetniji. 
- Jutarnja 'šok-terapija' hladnom vodom ujedno je i vrsta meditacije, uz pomoć koje isto vježbamo biti prisutni u trenutku i na neki način prisilimo um da se odmah ujutro razbudi i očisti od svega što je možda u njemu zadržano od prošlog dana.
 Ipak, s hladnim tušem treba biti oprezan; ne preporuča se s ovakvom vrstom tuširanja kretati naglo, posebno ukoliko postoje neki problemi sa srcem ili slične prirode. Želite li u svoju svakodnevnu rutinu uvesti hladan tuš, preporuča se da prvo tijelo naviknete i pripremite na hladnu vodu: nakon regularnog toplog tuša obrišite se vlažnim, hladnim ručnikom, postepeno smanjujte temperaturu vode kroz par dana, prvo se otuširajte toplom i zatim završite zadnju minutu tuširanja s hladnijom vodom…

Izvori:
https://zadovoljna.dnevnik.hr/clanak/mlaka-voda-s-limunom-10-razloga-zasto-je-trebamo-piti-svako-jutro---381339.html
https://chopra.com/articles/the-importance-of-a-morning-breathing-practice
https://www.yogabasics.com/practice/pranayama/morning-b https://www.orlandofit.hr/vjezbati-ujutro-ili-navecer/reathing-exercises/
https://gymbeam.hr/blog/9-razloga-zasto-vjezbati-ujutro/
https://www.orlandofit.hr/vjezbati-ujutro-ili-navecer/
https://atma.hr/tusiranje-hladnom-vodom/
https://diva.vecernji.hr/beauty/tusirate-li-se-u-hladnoj-vodi-ujutro-ili-navecer-evo-sto-je-bolje-za-organizam-i-koje-su-prednosti-hladnog-tusa-13780


5 ideja za zdrave bezglutenske snackove

5 ideja za zdrave bezglutenske snackove

U svibnju, mjesecu celijakije, podižemo svijest o celijakiji i bezglutenskoj prehrani. Celijakija je ozbiljna autoimuna bolest koja zahtijeva strogo izbjegavanje glutena. Unatoč izazovima, bezglutenska prehrana može biti raznolika i ukusna. U ovom blogu donosimo ideje za zdrave bezglutenske snackove
Ukorak s ljetom – Vježbanjem na otvorenom pripremite se za ljetnu sezonu

Ukorak s ljetom – Vježbanjem na otvorenom pripremite se za ljetnu sezonu

Kako svibanj pleše svoj proljetni ples, praćen toplim zrakama sunca i osjećajem nove energije, mnogi od nas osjećaju blagi nemir. Možda je to podsjetnik na nadolazeću ljetnu sezonu, želja za provođenjem više vremena na otvorenom ili pak podsjetnik na važnost čuvanja vlastite dobrobiti. B
Možemo li bezglutenskom dijetom izgubiti kilograme?

Možemo li bezglutenskom dijetom izgubiti kilograme?

Bezglutenska prehrana je sve češći izbor u posljednjih nekoliko godina, potaknut ne samo medicinskim potrebama, već i porastom svijesti o zdravom načinu života. Dok je za neke osobe bezglutenska prehrana nužna zbog celijakije ili netolerancije na gluten, drugi je biraju kao način za mršavljenje. No,

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više