Celijakija - što sad?

10.3.2021.

Ukoliko vam je dijagnosticirana celijakija, možda vam se prelazak na bezglutensku prehranu čini nemogućom misijom – ali ne mora biti tako! Donosimo pet savjeta kako kvalitetno živjeti sa celijakijom, a nakon nekog vremena shvatit ćete da to i nije toliki problem.  
 
1. Prihvatite celijakiju. Kao i kod svih promjena u životu, jednostavno se morate naviknuti na nešto novo. Držite se uputa liječnika, pazite na hranu koju unosite i ne bi trebalo biti nikakvih problema.
 
2. Napravite listu dozvoljenih namirnica. Iznenadit ćete se koliko je duga i što sve smijete jesti.  Isprintajte si listu i stavite na vidljivo mjesto, te prilikom  svake kupovine ili planiranja obroka, bacite oko na listu i vrlo brzo ćete dobiti ideju što danas kuhati.
 Celijakija - što sad?

3. Pazite na kontaminaciju i skriveni gluten. Kupite svoju dasku za rezanje, svoje kuhače, cijedila i sve ostalo posuđe kako prilikom pripreme ne bi došlo do kontaminacije. Kad kupujete hranu, čitajte deklaracije i pazite što konzumirate.
 
Celijakija - što sad? 2
 
4. Planirajte obroke. Vrlo je bitno stvoriti naviku planiranja kuhanja obroka. Jednom kada doživite da cijeli dan ništa niste jeli jer opcija kupovine u pekari ne postoji, sigurno ćete si idući put ponijeti obrok koji ste sami pripremili.
 
5. Niste sami. Uključite se u udruge za celijakiju koje će vam pružiti pomoć,  pratite tjedne recepte na Bakin' Mix facebook stranici. Facebook grupe za celijakiju također su pune korisnih savjeta i naravno javite nam se imate li bilo kakvih pitanja, rado ćemo vam pomoći! 
 
Izvor: https://glutenbio.hr/2018/05/07/prehrana-bez-glutena-savijeti-pocetnike/ 
 

Simptomi celijakije kod djece

Simptomi celijakije kod djece

Celijakija je genetska bolest od koje će patiti pojedinci koji imaju genetsku predispoziciju za ovu bolest. Najčešće se otkriva kod mlađe djece kada razviju simptome, ali može s

Organizacija životnog prostora

Organizacija životnog prostora

Situacija s pandemijom mnoge je navela na promjenu životnih navika, te nas je prisilila da više vremena provodimo u kući, a manje u druženjima s prijateljima ili na pos

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Za nastavak korištenja web stranice kliknite na "Slažem se". Postavke kolačića mogu se konfigurirati u vašem web pregledniku, a više informacija potražite ovdje. Slažem se