Jesenski superfoods – 4 najzdravije namirnice sezone

13.9.2023.

Jesen donosi mnoge promjene u prirodi oko nas, poput prekrasnih boja lišća i hladnijeg vremena, ali i obilje ukusnih i hranjivih namirnica koje se mogu nazvati "superhranom". Jesenski superfoods ne samo da će zadovoljiti vaša nepca, već će i tijelu pružiti podršku u prilagodbi na promjenu sezone. U nastavku, istražiti ćemo nekoliko ovosezonskih supernamirnica i njihovih nutritivnih prednosti.

Bundeva
Bundeva, s svojom karakterističnom narančastom bojom i simboličnim izgledom, postala je neizostavna kada se govori o jeseni. Osim što je omiljena za pripremu ukusnih pita i juha, bundeva se može smatrati pravom superhranom zbog svojeg bogatog nutritivnog profila.
Jedna od ključnih karakteristika bundeve je obilje vlakana. Vlakna igraju ključnu ulogu u održavanju zdrave probave i reguliranju tjelesne težine. Kada uključite bundevu (ili bilo koju hranu bogatu vlaknima) u svoju prehranu, osjećati ćete se sitima duže, a bez osjećaja težine.
Bundeva je također bogata vitaminima i mineraima, uključujući vitamin A, C i kalij. Vitamin A, u obliku beta-karotena, prisutan je u izobilju u bundevi i igra ključnu ulogu u očuvanju zdravlja očiju, ali i imuniteta. Također ima antioksidativna svojstva koja pomažu u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu. Najpoznatiji antioksidans koji je (između ostaloga) zaslužan za boju bundeve je beta karoten.
Vitamin C, koji se također nalazi u bundevi, jača imunološki sustav i pomaže tijelu da se odupre infekcijama. Kalij, s druge strane, igra važnu ulogu u održavanju ravnoteže elektrolita i zdravlju srca. Još jedna prednost bundeve je niska kalorijska vrijednost. To je izvrsna vijest za one koji paze na unos kalorija, jer bundeva omogućuje uživanje u obilju okusa i hranjivih tvari bez straha od prekomjerne tjelesne težine.

Orašasti plodovi
Orašasti plodovi poput badema, oraha, lješnjaka i indijskih oraščića su bogati zdravim mastima, proteinima i vlaknima. Oni su savršen međuobrok koji će vas zasititi i pružiti vam energiju. Jedna od najvećih prednosti orašastih plodova je prisutnost omega-3 masnih kiselina, posebno u orasima. Ove masne kiseline su poznate po svojoj sposobnosti da podrže zdravlje srca i mozga. Redovita konzumacija omega-3 masnih kiselina može smanjiti rizik od srčanih bolesti, sniziti krvni tlak i poboljšati kognitivne funkcije mozga.
Osim toga, orašasti plodovi su izuzetno bogati antioksidansima, uključujući vitamin E i selena. Antioksidansi igraju ključnu ulogu u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu, koji su povezani s raznim bolestima i procesom starenja. Orašasti plodovi pomažu u očuvanju mladalačkog izgleda i održavanju zdravlja.
Ipak, s njima ne treba pretjerivati jer zbog svog visokokaloričnog profila mogu dovesti do nakupljanja neželjenih kilograma.
Brusnice
Brusnice su pravi blagoslov za vašu probavu i imunološki sustav. Ove male, crvene bobice bogate su vitaminom C i vlaknima. 
Vitamin C igra ključnu ulogu u podršci imunološkom sustavu, pomažući tijelu da se bori protiv infekcija i bolesti. Uzimanjem brusnica, osiguravate tijelu dobar izvor ovog vitamina, osobito važnog tijekom hladnih jesenskih mjeseci. Vlakna pomažu održati probavu zdravom i redovitom.
Jedna od posebnih prednosti brusnica je njihova sposobnost da podrže zdravlje urinarnog trakta. Fitonutrijenti prisutni u brusnicama mogu pomoći u sprječavanju infekcija mokraćnog sustava, što je osobito važno za žene. Nadalje, brusnice sadrže iznimno visoku razinu antioksidansa. Antioksidansi su ključni u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu, koji mogu uzrokovati oštećenje stanica i prisutni su u procesu starenja.
Kesteni
Kesteni su često zaboravljena jesenska poslastica, ali su izuzetno hranjivi. Bogati su vlaknima, vitaminom C i vitaminom B6. Vitamin B6 ključan je za mnoge biološke funkcije u tijelu, uključujući razmjenu tvari i normalan rad živčanog sustava. Održavanje zdravog živčanog sustava ključno je za opće dobrostanje i mentalno zdravlje.
Folat (vitamin B9), kojim kesteni također obiluju, igra ključnu ulogu u razvoju i održavanju zdravog živčanog sustava, osobito kod trudnica. Redovit unos folata pomaže u sprečavanju raznih neuroloških poremećaja.
Iskoristite sve blagodati jeseni uz ove zdrave namirnice koje će obogatiti svaki obrok, a vaš organizam učiniti jačim i sretnijim. Ukoliko tražite inspiraciju za jela s ovim namirnicama, možete pregledati naše prošlogodišnje jesenske recepte, ali i pratiti nove recepte koji dolaze. U slast!
Izvori:
https://miss7zdrava.24sata.hr/hrana/kesteni-jesenski-cuvari-zdravlja-177
https://zadovoljna.dnevnik.hr/clanak/zdravlje/5-razloga-zbog-kojih-je-kesten-kralj-jeseni.html
https://alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/bundeva
https://www.dietpharm.com/blog/brusnica/
https://www.tvornicazdravehrane.com/zdravi-kutak/super-hrana/brusnica-za-zdravlje-i-upalu-mjehura-ljekovitost-i-upotreba-6703/
https://vitamini.hr/hrana-i-zivot/hrana/orasasti-plodovi-saveznici-u-sluzbi-kardiovaskularnog-zdravlja-747/

Ljubavlju prema zdravoj prehrani 'izgurajte' zimsku depresiju

Ljubavlju prema zdravoj prehrani 'izgurajte' zimsku depresiju

Ono smo što jedemo! U borbi protiv zimske depresije i poboljšanju kvalitete ljubavnog života, ljubav prema zdravoj prehrani može biti izvanredno sredstvo. Osim što pruža nutrijente koji podržavaju mentalno zdravlje, zdrava prehrana daje energiju, potiče zdrav libido te omogućava zajednič
Aktivnost bez teretane: Kako održavati formu kod kuće

Aktivnost bez teretane: Kako održavati formu kod kuće

Cilj fizičke aktivnosti nije samo stvaranje mišića ili gubitak kilograma. Ona je ključna za održavanje cjelokupnog zdravlja, kako fizičkog tako i mentalnog. No, s obavezama koje nam nameće svakodnevica, ponekad se čini kao da nemamo dovoljno vremena ili resursa za redovite posjete teretani. Ali, ne
Vegansko Valentinovo – Pokažite ljubav!

Vegansko Valentinovo – Pokažite ljubav!

Najslađi dan u godini, Valentinovo, je stiglo! U vrijeme kada ljubav i pažnja zavladaju, što bi moglo bolje to prikazati od zdravih i ukusnih veganskih delicija koje odišu duhom Valentinova? Bez obzira jeste li sami ili u paru, ovi recepti su savršeni način da proslavite ljub

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više