Očuvanje zdravlja tijekom trudnoće

30.8.2018.

 
Autor: Petra Pejnović, mag.nutr., Vitaminoteka
 

Kako bi osigurale nutritivne potrebe, trudnice trebaju svoju prehranu zasnivati na povrću, voću, cjelovitim žitaricama, nemasnom mesu i ribi, a svojoj prehrani trebaju dodati multivitaminski pripravak kreiran za trudnice koji će osigurati potrebnu količinu folne kiseline i željeza. Tijekom trudnoće, volumen krvi buduće majke poveća se za 50%, a kako bi se osigurala dodatna krv potrebna za rast fetusa, tijelu su potrebne dodatne količine vode, vitamina B12 i željeza.


Strath plazmolizirani biljni kvasac prirodni je dodatak prehrani idealan za trudnice i dojilje jer sadrži više od 61 metabolički aktivnu tvar, uključujući vitamine, minerale, sve aminokiseline te ostale važne gradivne elemente.Također, ključno je osigurati dovoljan unos esencijalnih masnih kiselina tijekom trudnoće te za vrijeme dojenja. Preporuke za unos masti tijekom trudnoće ne razlikuju se od preporuka koje vrijede za opću populaciju. Unos masti ne bi trebao prelaziti 30 % ukupnog energetskog unosa. Međutim, kvaliteta masti je od izuzetne važnosti. U prehrani budućih majki, glavni izvori masti trebali bi biti bogati omega-3 masnim kiselinama koje nalazimo u masnoj ribi i orašastim plodovima, te lanenim sjemenkama. Ove masnoće vrlo su važne za razvoj mozga i živčanog tkiva fetusa.
 
 

Potrebno je umjereno povećanje kalorija.

Tijekom trudnoće energetski unos povećava se samo za prosječno 300 kilokalorija dnevno, koje uključuju jedan dodatni mliječni obrok bogat kalcijem i približno 10 dodatnih grama proteina. Dovoljan unos željeza je esencijalan. Tijekom trudnoće posebna pažnja se treba posvetiti unosu željeza, koje je potrebno za proizvodnju hemoglobina, molekule koja prenosi kisik u crvenim krvnim stanicama. Razinu željeza u krvi treba kontrolirati, budući da je anemija u trudnoći česta pojava. Meso je najbolje iskoristiv izvor željeza, dok su sokovi od tamnog bobičastog voća izvor željeza i vitamina C koji pospješuje apsorpciju željeza, te ih tijekom trudnoće treba piti svakodnevno. Također, apsorpciju željeza možete povećati uzimanjem Strath plazmoliziranog biljnog kvasca. 

Baziran na plazmoliziranom biljnom kvascu, Strath dodatak prehrani sadrži preko 60 prirodnih vitalnih tvari kao što su minerali, aminokiseline, vitamini i druge važne gradivne tvari. Navedeni nutrijenti održavaju naš organizam u biološkoj ravnoteži, dopuštajući tijelu da ih najbolje iskoristi.

 

Rezultati studije koja je uključila 31 zdravu trudnicu pokazali su da Strath biljni kvasac uspješno održava stabilne razine hemoglobina kod budućih majki.


Trudnice uključene u istraživanje uzimale su samo Strath plazmolizirani biljni kvasac, bez uzimanja drugih dodataka prehrani. U periodu dojenja, također je važno za majku i novorođenče da imaju adekvatnu količinu hranjivih tvari u svojoj prehrani. Stoga je Strath praktičan dodatak prehrani bez ikakvih umjetnih dodataka, koji je idealan dodatak u ovom, za majku, zahtjevnom periodu.  

 
 
 

Literatura:

Leffler L, Leffler T, Joller PW. (2000) Hemoglobin values during pregnancy - observation on the effect of the herbal yeast preparation Bio-Strath® on the hemoglobin level of pregnant women.Schweizerische Zschr. GanzheitsMedizin, 12 (6): 327-328.
Breymann C. (2015) Iron Deficiency Anemia in Pregnancy. Semin Hematol. 52(4):339-47. 
 

5 ideja za zdrave bezglutenske snackove

5 ideja za zdrave bezglutenske snackove

U svibnju, mjesecu celijakije, podižemo svijest o celijakiji i bezglutenskoj prehrani. Celijakija je ozbiljna autoimuna bolest koja zahtijeva strogo izbjegavanje glutena. Unatoč izazovima, bezglutenska prehrana može biti raznolika i ukusna. U ovom blogu donosimo ideje za zdrave bezglutenske snackove
Ukorak s ljetom – Vježbanjem na otvorenom pripremite se za ljetnu sezonu

Ukorak s ljetom – Vježbanjem na otvorenom pripremite se za ljetnu sezonu

Kako svibanj pleše svoj proljetni ples, praćen toplim zrakama sunca i osjećajem nove energije, mnogi od nas osjećaju blagi nemir. Možda je to podsjetnik na nadolazeću ljetnu sezonu, želja za provođenjem više vremena na otvorenom ili pak podsjetnik na važnost čuvanja vlastite dobrobiti. B
Možemo li bezglutenskom dijetom izgubiti kilograme?

Možemo li bezglutenskom dijetom izgubiti kilograme?

Bezglutenska prehrana je sve češći izbor u posljednjih nekoliko godina, potaknut ne samo medicinskim potrebama, već i porastom svijesti o zdravom načinu života. Dok je za neke osobe bezglutenska prehrana nužna zbog celijakije ili netolerancije na gluten, drugi je biraju kao način za mršavljenje. No,

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više