True Gum dobio je certifikat „B Corp“ – što to zapravo znači?

17.11.2023.

Tržište se mijenja: sve je veća potražnja za ekološki prihvatljivim proizvodima, od tvrtki i proizvođača se traži transparentnost i poštenje, a zdraviji izbori na vrhu su liste prioriteta sve većeg broja potrošača diljem svijeta. Proizvodnja i prodaja proizvoda na način da se proizvede čim više s upotrebom čim manje resurasa više nije u glavnom fokusu, već su ih prestigli briga o okolišu, kvaliteta radnih odnosa i kvaliteta proizvedenog proizvoda.
Upravo to imamo na umu kada Vam predstavljamo naše proizvode, a True Gum je (prema našem mišljenju) tvrtka koja zadovoljava sve te uvjete. I sada je za to dobivena i potvrda, a to je B Corp certifikat!
Što je B Corp certifikat?
Navedeni certifikat izdaje besprofitna udruga pod nazivom „B Lab", čiji je jedini cilj pronalaziti tvrtke koje se pokažu kao pozitivne za sve ljude, zajednice i planet.
Dio smo međunarodne mreže koja mijenja ekonomske sustave putem standarda, politika, alata i programa za poslovanje te certificira tvrtke — poznate kao B Corps — koje su naši ambasadori."

B Lab osnovan je 2006.godine s ciljem transformacije svjetske ekonomije na način da u korist svim ljudima i planeti. Misao vodilja koja je dovela do osnivanja organizacije bila je: drugačija vrsta ekonomije nije samo moguća, nego je i neophodna – i takvo poslovanje može voditi put prema novom modelu koji je okrenut svim sudionicima. 2013. godine osnovali su prvo sjedište u Europi, što je značilo širenje pokreta i na ostatak svijeta.
Naša je globalna vizija stvaranje uključivog, pravednog i regenerativnog ekonomskog sustava za sve ljude i planet."
Koje tvrtke mogu dobiti ovaj certifikat?
Diljem svijeta certificirano je 7.630 tvrtki, kroz 161 industriju, a sve imaju 1 cilj: stvaranje boljeg ekonomskog sustava za svih. Kako bi se osigurala vjerodostojnost certificiranih tvrtki, njihovo se poslovanje ponovno procjenjuje svake 3 godine.
Unatoč velikom broju certificiranih tvrtki, uvjeti za dobivanje certifikata nisu lako ispunjivi, posebice za tvrtke orijentirane samo prema profitu. B Impact procjenjuje prakse i rezultate tvrtke u pet kategorija: rukovodstvo te odnos prema zaposlenicima, zajednici, okolišu i potrošačima.
  • RUKOVODSTVO – Tvrtka ima jasnu misiju s fokusom na etiku, odgovornost i transparentnost. Svoje ciljeve postižu kroz angažman zaposlenika i zajednice te dozvoljen pristup financijskim informacijama. 
  • ZAPOSLENICI - Pothvati tvrtke za stvaranje pozitivnog utjecaja na radnu snagu. Uzimanje u obzir zdravlja radnika, beneficija, mogućnosti obuke kao i procjena komunikacije na radnom mjestu, fleksibilnost posla i cjelokupni radni uvjeti.
  • ZAJEDNICA – Na koji način (ili načine) poslovanje doprinosi ekonomskom i društvenom blagostanju zajednice.
  • OKOLIŠ – Na koje načine i u kojoj mjeri tvrtka prioritizira smanjiti negativan učinak na okoliš i uzima u obzir svoj utjecaj na vodu, zrak, klimu, zemlju i bioraznolikost. Na prvom je mjestu težnja za stvaranjem regenrativnog okruženja, a u obzir se uzimaju svi aspekti poslovanja – od prikupljanja resursa do pakiranja. 
  • POTROŠAČI – Na koje načine tvrtka podiže vrijednost i kvalitetu života potrošača te kako proizvod ili usluga podupire opće dobro.
Povijest žvakanja i žvakaćih guma
True Gum je prepoznao problem o kojemu malo tko razmišlja, a još manji broj ljudi je ove činjenice zapravo i svjestan: prisutnost plastike u konvencionalnim žvakaćim gumama.
Žvakaće gume ljudi koriste već stoljećima, a prisutne su bile u mnogim drevnim kulturama diljem svijeta. Prije 9.000 godina, postoje indikacije da su neki ljudi s područja sjeverne Europe žvakali katran od kore breze. Možda samo iz užitka, a možda i u medicinske svrhe poput olakšavanja zubobolje.
U Americi, drevni Maje su u slične svrhe koristili tvar nazvanu chicle, dobivenu iz sapodilla stabla. Antropološka istraživanja nalažu kako je služila kao sredstvo za utaživanje žeđi ili suzbijanje gladi. Azteci su također koristili chicle i čak imali pravila o njegovoj društvenoj prihvatljivosti. Samo su djeca i neudane žene smjele javno žvakati chicle. Udane žene i udovice smjele su ga žvakati privatno kako bi osvježile dah, dok su muškarci to mogli činiti u samo tajnosti kako bi očistili zube.
Zašto True Gum?
Dakle, žvakanje nečega kao što je žvakaća guma prije je služilo za osvježivanje daha i čišćenje usne šupljine, a  koristile su se samo prirodne tvari koje ni na koji način nisu bile štetne za ljudsko zdravlje. Moderna žvakaća guma zanemarila je pravu vrijednost i cilj žvakanja, te su originalne vrijednosti žvakaće gume zamijenjene dugotrajnošću, intenzivnim okusom i masovnom proizvodnjom koja narušava kvalitetu proizvoda. Tu je u priču ušla i plastika kao glavni sastojak žvakaćih guma, jer doprinosi njihovoj dugotrajnosti.
True Gum vraća žvakaću gumu njenim korijenima: 
  • koriste se samo prirodni sastojci koji ne narušavaju zdravlje usne šupljine i cjelokupnog organizma
  • proizvodi ne sadrže dodani šećer, plastiku i palmino ulje – što ih ujedno čini jedinim žvakaćim gumama na svijetu koje ne sadrže palmino ulje
  • ne štete okolišu, jer su i žvakaće gume i pakiranje biorazgradivi
  • proizvodnja se odvija u maloj tvornici u Kopenhagenu i na ekološki prihvatljiv način
 
Naša je misija uvijek bila pružiti vam kvalitetne i ekološki prihvatljive proizvode, koji podižu kvalitetu života, a bez narušavanja užitka. True Gum brend je koji ponosno zastupamo, čijim podržavanjem sudjelujete u stvaranju boljeg sutra. 
Žvakaće gume ovime postaju puno više od čistog užitka: one postaju testament za pokret koji nastoji stvoriti svijet bez plastike, umjetnih sastojaka i štetnog utjecaja na okoliš.
Mi moramo biti promjena koju tražimo u svijetu."
           - B Lab EU

Izvori:
https://bcorporation.eu/what-is-a-b-corp/what-does-b-corp-certification-mean/#:~:text=Certified%20B%20Corporations%2C%20or%20B,performance%2C%20transparency%2C%20and%20accountability.
https://www.bcorporation.net/en-us/certification/
https://www.investopedia.com/b-corp-7488828
https://www.cultivatingcapital.com/b-corporation/
https://bcorporation.eu/about/about-b-lab-europe/
https://www.history.com/news/chew-on-this-the-history-of-gum
https://truegum.com/da-dk/pages/about-true-gum

Zimski fitness izazov – ove zime budite u najboljoj formi života!

Zimski fitness izazov – ove zime budite u najboljoj formi života!

Zima je stigla, donoseći sa sobom hladne temperature i neprekidni izazov održavanja aktivnog načina života. No, umjesto da se povučete pod pokrivač i čekate proljeće, pozivamo vas da prihvatite naš zimski fitness izazov! Ostanite aktivni, održite formu tijekom hladne sezone i blagdana, te unaprijedi
Minimalizam u svakodnevnom životu – kako se fokusirati na 'ono bitno'?

Minimalizam u svakodnevnom životu – kako se fokusirati na 'ono bitno'?

U današnjem ubrzanom ritmu života, gdje se pretjerano nameće važnost materijalnog bogatstva, minimalizam se ističe kao osvježavajući pristup, pozivajući nas da se vratimo na ono suštinsko. U ovom blogu istražit ćemo kako primjena minimalizma može transformirati našu svakodnevicu, smanjujući 'nered'
Zdravlje na tanjuru – što se zapravo krije iza pojmova „gluten free“, „sugar free“ i „bez laktoze“

Zdravlje na tanjuru – što se zapravo krije iza pojmova „gluten free“, „sugar free“ i „bez laktoze“

U današnjem svijetu, prehrambeni 'trendovi' igraju ključnu ulogu u našim životima. Odraz su konstantnih promjena i evolucije društva, a upravo su alternative konvencionalnim namirnicama stvorene kako bi odgovorile na specifične prehrambene potrebe onih koji nemaju izbora. Iako je danas, čini se, mod

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Za nastavak korištenja web stranice kliknite na "Slažem se". Postavke kolačića mogu se konfigurirati u vašem web pregledniku, a više informacija potražite ovdje. Slažem se